I. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY: Wniosek o wpis do rejestru wyborców Gminy Sieroszewice składa sie do organu gminy, na terenie której stale zamieszkuje wyborca. Wniosek można złożyć w: Urzędzie Gminy Sieroszewice Sieroszewice ul. Ostrowska 65 pok. nr 4 tel. +48 62 739 60 76 wew. 334
PODSTAWA PRAWNA: 1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 684 ze zm.); 2. Rozporządzenie MSWiA z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1316). 3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 8 listopada 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2018 poz. 2209) II . KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ: Z wnioskiem o wpis do rejestru wyborców Gminy Sieroszewice mogą wystąpić:
UWAGA Wpis do rejestru wyborców daje możliwość głosowania na terenie gminy Sieroszewice i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, nie jest wpisem jednorazowym. Przepisy nie wskazują terminu, do którego najpóźniej wniosek o wpisanie do rejestru wyborców musi zostać złożony, aby wyborca mógł wziąć udział w wyborach. Jednakże należy mieć na uwadze, że wójt gminy ma 5 dni na rozpatrzenie wniosku. Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
W przypadku gdy dowodem na potwierdzenie stałego zamieszkiwania mają być zeznania świadków, należy ze świadkami zgłosić się w tut. Urzędzie celem przesłuchania ich do protokołu. Wniosek o wpis do rejestru wyborców przesłany e-PUAPEM nie zwalnia z obowiązku wykazania stałego zamieszkiwania pod określonym adresem wna terenie gminy. Również należy dołączyć dodatkowe dokumenty, o których mowa wyżej. W celu ułatwienia kontaktu można podać numer telefonu.
Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek 9:00 – 17:00
III. WYMAGANE DOKUMENTY:
IV. OPŁATY: Bez opłat
V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W ciągu 5 dni wydana zostaje decyzji o wpisaniu bądź odmowie wpisania do rejestru wyborców.
VI. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych.
VII. TRYB ODWOŁAWCZY: Na decyzję w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego dla miejsca zamieszkania wyborcy sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy, w terminie 3 dni od dnia doręczenia. Dokumenty do pobrania: Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców - pdf. Deklaracja niezbędna do wpisania wyborcy do rejestru wyborców - pdf. |
Data modyfikacji: 2020-03-24 11:32:29
Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski
Opublikowane przez: Roman Sodolski